Podreczniki dla CoolHogwartu

CoolHogwart Podreczniki


#1 2010-07-06 12:55:13

Dan Kuso

Administrator

Zarejestrowany: 2010-06-04
Posty: 79
Punktów :   

Rozdział II

Najwybitniejsi odkrywcy w dziedzinie transmutacji.

Samuel Delion

Pan Samuel DeLion przyczynił się w transmutacji tym, że wraz z Tommy'm Nyerem (oby dwaj byli Amerykanami) wynaleźli sposób przemieniania się w zwierzę. Opisali dokładny przebieg i sposób w wielu książkach. Dzięki nim świat poznał "animagów" oczywiście nie oni sami wymyślili tę nazwę, szybko owa wieść okrążyła świat, m.in. brukowce jak i ludzie postanowili nazwać ich animagami od "animal" zwierzę i "mag "czarodziej. Wkrótce jednak ludzie zaczęli sami eksperymentować i bez pomocy książek czy specjalistów próbowali przemienić się w jakiekolwiek zwierzę, niektóre wypadki kończyły się tragicznie. Ale sam Tommy Nyer stwierdził, że przemiana w owady (muchy, chrząszcze, komary itd.) stały się niezbyt ciekawe więc postanowił wymyślić przemianę w małe gryzonie(myszy, szczury, chomiki itd.) udało mu się. Jednak Samuel DeLion chciał być lepszy od swojego dawnego przyjaciela i sięgnął po takie zwierzęta jak tygrys, lew, gepard, orzeł, żyrafa, krokodyl i inne duże zwierzęta. Skończyło się to tragicznie ponieważ zacięta rywalizacja między Samuelem, a Tommy'm doprowadziła ich do śmierci, której mogli uniknąć. Od tego czasu wielu uczonych zmieniało i doskonaliło sztukę przemiany w animaga.


Jaron Svoray

Profesor Jaron Svoray z Egiptu był wielkim uczonym, skończył studia Transmutacji i nauczał w Egipskiej szkole. Wynalazł wiele prostszych sposobów na transmutowanie większych przedmiotów, oraz żywe istoty, niż kiedyś były, tymi sposobami posługujemy się do dziś. Np. udowodnił, że najprościej transmutuje się przedmioty z tego samego tworzywa czyli np. drewniany stół w drewniane krzesło, metalowy stół w metalowe krzesło niż np. drewniany stół w metalowe krzesło. Mieszanie tworzyw jest bardzo trudne i wymaga ogromnej precyzji, ale oczywiście jest do wykonania. Udowodnił również, że pozornie nietrudno transmutować gryzonia w innego gryzonia, albo płaza w innego płaza, ale oczywiście ssaka w gada jest o wiele, wiele trudniejsze.


Erla Zwilgle

Pani Erla Zwingle zapoczątkowała przemianę człowieka w przedmiot nawet o bardzo małej wielkości bądź o bardzo dużej wielkści nie zależnie odwagi i wzrostu człowieka. Udoskonalając swoją dziedzinę zabiła swego męża przemieniajšc go w dzbanek do herbaty i niestety nie potrafiła już tego procesu odwrócić. W podobny sposób uśmierciła swoją przyjaciółkę, dwójkę dzieci i swojego ojca (matka uciekła). Po 2 latach wpadła w obsesję sławy i transmutowania wszystkich ludzi jakich mogła, pewnego razu około 13:40 wybiegła na ulicę wykrzykując nowe zaklęcie i rzucając je na wszystkich, którzy byli tego dnia na ulicy. Niestety ona jak i inni uczeni nie wiedzieli jak ich odczarować, więc nie wysłano jej do Azkabanu lecz do szpitala Św. Munga gdzie stwierdzono, że jest psychicznie chora. Zmarła po 6 latach.


Marco Farnea

Pan Marco Farnea pochodzšcy z Brazylii wynalazł bardzo rzadką transmutację. A mianowicie zmieniał istoty żywe w różne przedmioty, które zawierały pewne części  czynniki życiowe poprzedniego organizmu np. szczekająca szklanka, latający talerz, gryzący stół, zastawa stołowa która, sama chodziła i nabierała to co dana osoba chciała. Czasami było to bardzo przydatne. Marco zdobył wielką sławę i cieszył się wielkim szacunkiem innych czarodziejów. Przeprowadził się do Anglii, dokładnie to do Londynu. Poznał kilku niewłaściwych ludzi (zwanych do dzisiaj śmierciożercami) i zasilił szeregi Voldemorta; niedługo po tym został złapany przez aurorów i umieszczony w Azkabanie gdzie umarł po 3 miesiącach.


Seamus Moonblade

Utworzył nowoczesny podział przemian transmutacyjnych, a także znowelizował zasady Prawa Gampa.


Xemexus Werdyen

Jest autorem "Zapisu Transmutacji"

_____________________________________________________________
Ćwiczenia praktyczne.

Transmutacja jednorzeczowa martwa


Transmutacja igły w zapałkę - "Pinepa"

Transmutacja igły w zapałkę to najprostsza z możliwych. Nawet pierwszoroczni z pewnością poradzą sobie z ową zamianą. Jak przy każdej zamianie niezwykle ważne jest skupienie - ważne by myśleć w co chcemy zamienić przedmiot.

Ruchy różdżką:
1.Pełen obrót w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.
2.Do góry
3.Prosto zdecydowanym ruchem.

Po wykonaniu ruchu trzeciego wymawiamy formułę zaklęcia PINEPA akcentując na -NE-!


Transmutacja wykałaczki w igłę - "Oowolda"

Transmutacja wykałaczki w igłę jest bardzo podobna do poprzedniej. Ruchy różdżką są niezmienne z wyjątkiem punktu pierwszego - obrót wykonujemy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Formuła zaklęcia: OOWOLDA, akcentujemy na -WOL-!


Transmutacja łyżki w widelec - "Deroplaw"


Transmutacja łyżki w widelec, mimo iż oba przedmioty są większe od wykałaczki czy zapałki również nie należy do trudnych, pod warunkiem że oba tworzywa wykonane są z tych samych surowców (łatwiej zamienić plastikowy widelec w plastikową łyżkę niż choćby plastikowy widelec w miedzianą łyżkę).

Ruchy różdżką:
1.Półkole w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.
2.Linia skośna
3.Do tyłu
4.W górę


Przy punkcie 4 wypowiedzieć formułę zaklęcia DEROPLAW z akcentem na DE- i -LAW.

Transmutacja czajnika w księgę - "Pripendo"


Transmutacja czajnika w księgę to już nie taka łatwa sprawa i aby tego dokonać potrzebne jest wiele godzin ćwiczeń.

Ruchy różdżką:
1.Trójkąt równoboczny zaczynając od prawego boku
2.Linia pozioma w lewo
3.Zdecydowany ruch w górę
4.Półkole zgodnie z ruchem wskazówek zegara
5.Ruch w przód

Zaklęcie PRIPENDO należy wymówić głośno, nie akcentując żadnej sylaby.


Transmutacja krzesła w telewizor - "Karambolis".


Transmutacja krzesła w telewizor to najtrudniejsza przemiana z jaką muszą zmierzyć się pierwszoklasiści i osoby ze stopniami niższymi niż P mają mierne szanse poradzić sobie z nią na egzaminach. Wymaga ogromnego skupienia i precyzji zwłaszcza, że należy wykonać 7 skomplikowanych ruchów różdżką.


Ruchy różdżką:
1.Półkole w kierunku zgodnym ze wskazówkami zegara.
2.W dół
3.Linia skośna w lewo
4.Ósemka zaczynając od prawej strony
5.Lekki ruch w tył
6.Półkole w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara
7.Zdecydowany ruch w przód.

Formuła zaklęcia to KARAMBOLIS akcentując na -RAM- wypowiedzieć szybko i wyraźnie dosyć cicho.
____________________________________________________

Transmutacja procentowa - pojedyncza i złożona.

Rodzaje transmutacji pojedynczej.


Prosta - kiedy zamieniamy jeden obiekt w inny jeden obiekt
Symbol Tp

Pół-prosta - zamieniamy jeden obiekt w kilka lecz takich samych czyli zwiększamy tylko ilość
Symbol At

Nieprosta - gdy zamieniamy jeden obiekt w kilka innych obiektów
Symbol Nt

Stopniowanie trudności transmutacji pojedynczej


Stopień równy występuje kiedy dokonujemy transmutacji martwej lub żywej

Stopień wyższy to transmutacja pół-żywa

Stopień najwyższy to transmutacja psychiczna.




Transmutacja procentowa

Transmutacja procentowa (symbol %) to nic innego niż transfiguracja. Tym razem zajmiemy się jednak nazywaniem poszczególnych rodzajów tych przemian.

Transmutacja procentowo atmosferyczna (symbol - % At) zachodzi kiedy zamieniamy zapach obiektu.
Transmutacja procentowo kształtna (symbol - % K)
zachodzi kiedy zamieniamy kształt obiektu.
Transmutacja procentowo metryczna (symbol - % M) zachodzi kiedy zamieniamy wielkość obiektu.
Transmutacja procentowo ambitna (symbol - % A) zachodzi kiedy zamieniamy kolor obiektu.

Inne zamiany transfiguracyjne będziemy nazywać Transmutacją procentowo inną (symbol - % X)

Rodzaje transmutacji złożonej

Transmutacja złożona podrzędnie (symbol: TxP) - jest to zamiana pewnej liczby obiektów w tę samą liczbę innych obiektów. Można wywnioskować, że transmutacja złożona podrzędnie jest bardzo podobna do politransmutacji (politransmutacja jest jednym z odłamów transmutacji złożonej podrzędnie), dlatego też stopniowanie tej transmutacji jest identyczne jak stopniowanie politransmutacji.

Transmutacja złożona równorzędnie (symbol: TxR) - jest to zamiana kilku różnych przedmiotów lub organizmów w inne różne przedmioty/organizmy (np. transmutacja komputera, fotela i głośnika w mapę, biurko i szafę).

Stopniowanie transmutacji złożonej równorzędnie:
- transmutacja złożona równorzędnie jednomiarowa (symbol TxRj) : w tej transmutacji wszystkie - obiekty są tego samego pochodzenia (albo martwe albo żywe) np. transmutacja ananasa i ogórka w telewizor i komputer
- transmutacja złożona równorzędnie dwumiarowa: (symbol TxRd) obiekty podlegające przemianie nie są tego samego pochodzenia. np. transmutacja telewizora i ogórka w jabłko i ananasa (oba produkty żywe).

Transmutacja złożona nadrzędnie (symbol: TxN) - jest to zamiana kilku identycznych przedmiotów/organizmów w taką samą liczbę różnych przedmiotów/organizmów (lub odwrotnie); np. transmutacja 4 krzeseł w fotel, sofę, stół i regał. Transmutację złożoną nadrzędnie stopniuje się według następujących zasad:

- transmutacja złożona nadrzędnie martwa (symbol TxNm): wszystkie subprodukty i produkty są martwe,
- transmutacja złożona nadrzędnie półżywa: (symbol TxNp) subprodukty i produkty transmutacji są zróżnicowane (w przemianie występują i przedmioty martwe i organizmy żywe),
- transmutacja złożona nadrzędnie żywa: (symbol TxNz) wszystkie subprodukty i produkty są organizmami żywymi.

Zapisywanie

Dotychczas każdą transmutacje zapisywaliśmy dzięki znakowi => (transfiguracja =|>). Od tej pory między znak �=� a �>� należy zapisać symbol zamiany!

Przykłady
Żółw =Tp> Kura
Zielony ogórek =|% A> Niebieski ogórek
2 Parasole =TxNp> Jabłko i szafa

___________________________________________________
Animagia i Metamorfomagia

Animizacja jest to sztuka przemienienia się w zwierzę. Używają jej Animagowie.

Animag jest to osoba posiadająca umiejętność przemiany się w zwierzę. Wykonuje się ją bez różdżki. Ministerstwo Magii prowadzi rejestr animagów. Jest to trudna sztuka. Bardzo niebezpieczna !

Do najbardziej znanych animagów zaliczamy :
Samuela DeLiona
Tomasza Nyera
Minerve McGonagall
Ritę Skeeter
Syriusz Blacka

Petera Pettigrewa.

Możliwe błędy przy animizacji:

a) Niepełna animizacja(zmiana w zwierzę zakończona przemianą połowy ciała w zwierzę, a reszta pozostaje ludzka), która może stworzyć zagrożenie dla życia czarodzieja ze względu na to, że część naszych organów zmienia się w zwierzęce, a cześć pozostaje ludzka. Jest to najczęstszy przypadek zdarzający się w wyniku użycia za małej ilości mocy do tej transmutacji.

b) Blokada animizacyjna, powstająca przez zbytni zapał przy rzucaniu zaklęcia. Efektem jest długotrwałe przebywanie w postaci zwierzęcej, a także istnienie groźby niemożliwości uwolnienia się spod postaci zwierzęcej do końca życia. Występuje u niedoświadczonych animagów.

c) Animizacja absolutna, zmiana w zwierzę jest udana, jednak zaczynamy nabierać cech zwierzęcych, przez co tracimy kontrolę nad sobą. Występuje tu zjawisko podobne do tego u wilkołaków. Wilkołaki tracą panowanie nad sobą w trakcie pełni, natomiast czarodzieje z animizacją absolutną tracą je na zawsze. Stają się po prostu zwierzętami. Różnią się od innych zwierząt tylko tym, że długo żyją - bo tyle ile człowiek.


Metamorfomagia - co to takiego?

Metamorfomagia to dziedzina magii, polegająca na zmianie wyglądu czarodzieja w dowolnym czasie i miejscu bez użycia przyrządów (nożyczek, skalpela, różdżki itp.). Jest to trudna, jednak łatwiejsza od animizacji sztuka zmiany wyglądu. Wykonuje się ją (podobnie jak animizacje) bez różdżki. Czarodziejów, którzy posiadają zdolność metamorfomagii nazywa się metamorfomagami. Metamorfomagii nie można się nauczyć, trzeba się urodzić z tą sztuką. Dlatego na świecie jest tak mało metamorfomagów.

  Metamorfomagowie - jak oni to robią?
Na początku pozwolę sobie przytoczyć definicję z "Magicznej encyklopedii". Metamorfomag jest to czarodziej, który posiada sztukę metamorfomagii. Mówiąc jaśniej, metamorfomag jest to czarodziej, który umie zmieniać swój wygląd. Jeżeli metamorfomag chce zmienić swój wygląd, najpierw myśli o rzeczy, którą chce zmienić (np. włosy) i na jaki kolor i jak długie mają być włosy. Wtedy zachodzi reakcja, komórki pierwotnego koloru włosów "umierają", a zastępują je komórki nowego koloru. Jeżeli chcemy wydłużyć włosy, to komórki włosów wydłużają się i "rodzą się" nowe. Jeżeli chcemy zmienić kształt np. nosa, to komórki nosowe zmieniają swój kształt w taki sposób, aby zmienić kształt nosa na taki, jaki chce czarodziej.

____________________________________________________________
Dysconacja transmutacji*


Czym jest UOSZT?

UOSZT czyli Układ Okresowy Symboli Zaklęć Transmutacji jest to zbiór wszystkich możliwych symboli rodzajów transmutacji. Są one ułożone w pionowych kolumnach, czyli grupach i poziomych stopniach czyli okresach.

Został on wymyślony po to, aby ułatwić ustalenie naładowania elektrycznego danego rodzaju transmutacji.

Jest to bardzo przydatne szczególnie w rozbijaniu zaklęć na jony czyli dysocjacji.

Jony - cząsteczki zaklęć
dodatnie (kationy) lub ujemne (aniony), które pozwalają nam ustalić trudność zaklęcia.

Grupy, są to poziome kolumny o numerach: I, II, III, IV, III, II, I. Mówią one jaki ładunek ujemny (symbol zawsze jest anionem) ma dany rodzaj transmutacji.

Okresy, jest to pionowy układ symboli, mają one oznaczenia: A, B, C, D. Okresy mówią o kilku ważnych sprawach jak np.: masie symbolu (dokładniej o masach jego zaklęć), ale i o ilości iskier wystrzelających przy wkładaniu w zaklęcie zbyt dużej mocy.

Jest to część podstawowa UOSZT'u. Cały układ poznacie w klasach starszych.

Znaczenie symboli

    * Politransmutacja - Pl


    * Transmutacja Scalająca - Sc


      Transmutacja podwójna - Pd

    * Transmutacja naturalna - Nt


    * Transmutacja Zwiększająca Międzyrzeczowa - Zw


    * Transmutacja Zwiększająca Niemiędzyrzeczowa - Zn


    * Transmutacja Zmniejszająca Międzyrzeczowa - Zm


    * Transmutacja Zmniejszająca Niemiędzyrzeczowa - Mn


    * Transmutacja Pomnażająca - Pn


    * Transmutacja Organiczna:


      a) ludzka - Ol

      b)Zwierzęca - Oz

      c)roślinna - Or

    * Animizacja - Am


    * Metamorfomagia - Mf


    * Przemiana Wilkołacza - Hs


    * Transmutacja ludzka - Lv


    * Transmutacja powodująca pojawianie - Pj


    * Transmutacja powodująca znikanie - Un



Zapis niejonowego równania dysocjacji

Jak pamiętacie, istnieją równania reakcji transmutacji. Dotąd wiedzieliście tylko o istnieniu równań:

9 Kawałków Sznurka => 9 Szparagów

Jednak istnieje jeszcze jeden rodzaj zapisu równania, który nazywamy niejonowym równaniem dysocjacji.

Otóż największa różnica między tym, a tym równaniem jest taka, że w naszym nowym nie występuje transmutant, a występują: symbol rodzaju transmutacji, zaklęcie i wynik transmutacji.

Zapis jest bardzo prosty:

Pl + Osterio => 1010 Ziaren Soli

Wzór ogólny wygląda następująco:

[symbol rodzaju] + [zaklęcie] => [wynik transmutacji]

Przy tym zapisie zaklęć nie piszemy literami drukowanymi, a każdy wyraz wyniku z dużej litery.

Równania dysocjacji jonowej poznacie w klasie drugiej.


*- Rozdział "Dysconacja transmutacji" jest autorstwa Macieja Tamrona

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.wychfiz1.pun.pl www.zielonykac.pun.pl www.lolad.pun.pl www.illuminati.pun.pl www.kiepscy.pun.pl