Podreczniki dla CoolHogwartu

CoolHogwart Podreczniki

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

#1 2010-07-07 17:15:49

Dan Kuso

Administrator

Zarejestrowany: 2010-06-04
Posty: 79
Punktów :   

Rozdział II

Politransmutacja - praktyka.


Transmutacja 9 kawałków sznurka w szparagi
Zaklęciem "Expresitos"

Akcent na : -ex
EXpresitos

Ruchy różdżką:

-linia skośna w prawo
-ruch w górę
-koło zgodne z ruchem wskazówek zegara
-szybki ruch w dół i do przodu

Transmutacja4 liści suchotki gwieździstej w guziki.
Zaklęciem "Antrospis"


Akcent na: -ros
"AntROSpis".

Ruchy różdżką:

-do góry
-koło w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara
-dźgnięcie w dół

Transmutacja 14 muszelek w serwetki.
Zaklęciem "Inducas"

Akcent : -duc
"InDUCas"

Ruchy różdżką:

-w górę
-do tyłu
-linia skośna w prawo


Transmutacja 90 śrubek w szpilki
Zaklęciem "Bespridusz"

Nie akcentujemy niczego.

Ruchy różdżką:

-kwadrat zaczynając od górnej podstawy
-zdecydowany ruch w lewo
-szybko do góry i w dół


Transmutacja 900 szpilek w pinezki
Zaklęciem "Zixuno"

Akcent: -un
ZixUNo

Ruchy różdżką:

-deltoid
-ruch zgodny z ruchem wskazówek zegara
-zdecydowanie i szybko do przodu

_________________________________________________________________________________

Nowe rodzaje Transmutacji.

Nowe rodzaje Transmutacji:

Transmutacja zmniejszająca- przemiana organizmu/przedmiotu w inny, mniejszy od pierwotnego przedmiotu/organizmu.

Azotransmutacja- transmutacja papieru w drewno (i odwrotnie).

Breotransmutacja- przemiana papieru w metal (i odwrotnie).

Egzotransmutacja- transmutacja papieru w papier. Transmutacja papieru w księgę zaklęciem PESTO. Transmutacja 10 chusteczek w 10 zwojów pergaminu zaklęciem LEVINOXI

Geotransmutacja- transmutacja drewna w drewno.

Hezotransmutacja- transmutacja metalu w drewno (i odwrotnie).

Mezotransmutacja- transmutacja metalu w metal.

Kreotransmutacja- transmutacja szkła w szkło.

Frezotransmutacja- transmutacja szkła w metal (i odwrotnie).

Leksotransmutacja- transmutacja szkła w papier (i odwrotnie).

Zeotransmutacja- transmutacja szkła w drewno.

________________________________________________________________________

Prawo jednolitości transmutacji.

"Zmiana transmutacyjna jest mniej złożona, kiedy transmutujemy przedmioty tego samego materiału bądź organizmy tej samej grupy".

Prawo to mówi nam o tym, że łatwiej zmienić drewniany stół w drewniane krzesło niżeli w blaszany kubek.

Prawo to zweryfikował dokładnie i opracował profesor egipskiej Szkoły Magii, Jaron Svoray.


Udowodnił również, że łatwiej zminić zwierzęta tej samej grupy np. ssaki, gady, płazy, ryby, ptaki. Łatwiej zminić ptaka w ptaka, niż gada w ssaka.


Profesor Svoray opracował również prostsze zaklęcia zmiany większych przedmiotów, z których korzystamy po dziś dzień.

Transmutacja drewnianego krzesła w drewniany stół - zaklęciem AVERTO MORIS

Transmutacja pająka ptasznika w pająka domowego - zaklęciem XENISUS

______________________________________________________________________

Transmutacja scalająca - praktyka.

Zaklęcie powodujące zmniejszenie o połowę liczby przedmiotów.
HALBEIPO (czyt. Halbajpo)

Zaklęcie powodujące zmniejszenie liczby przedmiotów czterokrotnie
VIERTELIPO (czyt. Firtelajpo)

Ruchy różdżką do tych zaklęć są podobne. W pierwszy przypadku:

Wykonujemy ruch w prawo, a potem w lewo.
Następnie dźgnięcie różdżką do przodu, wypowiadając formułę zaklęcia.

W drugim przypadku zostają ruchy w prawo i lewo. Zmienia się ruch trzeci. Dźgnięcie zastępujemy szarpnięciem w dół.

____________________________________________________________________

Dynamika Transmutacji.

I zasada:

"Im dalej leży transmutat tym dłużej będzie trwało działanie trasnmutacji na transmutanta, aby powstał wynik transmutacji."

Wiemy, że transmutacja jest siłą bardzo szybką. Przejście siły - transmutacji z różdżki na przedmiot, który ma zostać przetransmutowany - jest kwestią ułamków sekund, rzadko sekund. Gdy z dalszej odległości wykonujemy transmutację następuje większe rozszczepienie transmutacji. Ze względów bezpieczeństwa należy usunąć wszystkie obiekty w bliskim sąsiedztwie z rzeczą, która ma zostać przetransmutowana, gdyż przez przypadek możemy właśnię tą rzecz przetransmutować.

II zasada:

Jak myślicie, która transmutacja jest łatwiejsza?

Liść Klonu => Liść Akacji

czy

Koniczyna => Fortepian

"Łatwiej transmutuje się przedmioty mające wspólne cechy ze sobą (odłam, materiał, z którego został stworzony, kolor, gatunek itp.)."

Oczywiste jest to, że pierwsza transmutacja jest łatwiejsza.

III zasada:

"Jeżeli użyjemy za dużo mocy magicznej - pewna jej ilość nie zostanie wykorzystana podczas transmutacji zostanie ona rozproszona w postaci iskier, wybuchu lub dymu. Większa ilość zbędnej mocy może spowodować pożar."

____________________________________________________

Teleportacja Organiczna na płaszczyźnie.

W teleportacji Organicznej wyróżniamy jej 5 etapów:

1 - podstawowy
2 - podstawowy
3 - rozszerzony
4 - rozszerzony
5 - zmiana teleportacyjna

Oznaczenia/Skróty:

C, Ce - Cel
W, Wu - Wola
E, N, En - Namysł
T - Teleportacja
To - Teleportacja Organiczna
Tn - Teleportacaja Nieorganiczna
* - Obrót o ileś tam * - stopni wokół własnej osi

I Etap Podstawowy

Ce + Wu + En = Teleportacja

II Etap Podstawowy

Cel + Wola + Namysł = Teleportacja

III Etap Rozszerzony

Ce + Wu + En = Teleportacja

IV Etap Rozszerzony

Cel: miejsce_do_teleportacji, Wola, Obrót XXX* + namysł = miejsce: obręcz

DO TELEPORTACJI służy jedynie V etap zmiana teleportacyjna. Reszta etapów służy służy do nauczenia się na potrzeby przedmiotu transmutacja. Także proszę, abyście tylko zapamiętali Etap V. Etapy od I do IV poruszymy tylko na wykładzie po to, abyście wiedzieli na sprawdzianie jak doszło do Etapu V

V Etap - Zmiana Telepoprtacyjna

Cel: miejsce_do_teleportacji + Wu obrót XXX* En = miejsce: obręcz

To jest już przeniesienie. Tam gdzie jest miejsce_do_teleportacji wpisujemy miejsce, w którym chcemy się znaleźć. np. Wrzeszcząca Chata. W znakach XXX wpisujecie liczby ilości stopni o ile chcecie się przenieść. Im dalej jest miejsce, w które chcemy się przenieść tym więcej musimy wpisać stopni.

1 - 5 KM - 360*
6 - 15 KM - 500*
16 - 40 KM - 800*
41 KM i więcej - 1200* i więcej


Podczas obrotu przenosisz się w te miejsce, także nie czujesz kręcenia w głowie. Widzisz wszystko tak jak w Świstokliku, tylko wszystko dzieję się szybciej. Podczas obrotu skup się i dodaj namysł, żeby nie powstało rozszczepienie teleportacyjne, o którym więcej w kolejnym temacie.
___________________________________________________________________________

Transmutacja podwójna - praktyka.

Transmutacja dwóch pergaminów w dwie piłki tenisowe.
Zaklęciem "Mostruss"

Transmutacja dwóch kubków w dwie maskotki
Zaklęciem "Stranubi"

Transmutacja dwóch pomidorów w dwie marchewki
Zaklęciem "Nundu esteria"

Transmutacja dwóch zeszytów w dwa długopisy
Zaklęciem "Wenda mimble"

Ruchy różdżką jak i akcent zostanie omówiony na wykładach.

_________________________________________________________

Rozszczepienie teleportacyjne.

Blokada Teleportacyjna- jest to rozszczepienie dowolnych części ciała podczas teleportacji. Powstaje kiedy Wola jest zbyt słaba. Bardzo często spotykana. Zbyt słabą wolę możemy poznać, po napisaniu złej formuły po lub przed albo wtedy gdy źle oszacujemy obrót wokół własnej osi.
Aby zapobiec temu, nauczyciel musi teleportować tą część ciała w odpowiednie miejsce - tam gdzie dana osoba chciała się przenieść. Teleportacje należy traktować spokojnie i bez pośpiechu, z rozwagą. Należy też pamiętać, żeby nie przedobrzyć ze stopniami bowiem przeniesiemy się tam gdzie nie chcieliśmy (przeniesienie teleportacyjne), wtedy jesteśmy zbyt zmęczeni, aby wrócić do miejsc skąd przybyliśmy.


________________________________________________________________________________

Teleportacja Organiczna na różnych wysokościach.

Teleportacja organiczna na wysokości jest podobna do teleportacji organicznej na płaszczyźnie z wyjątkiem dodania formuły w IV i V etapie.

Skróty:

C, Ce - Cel
W, Wu - Wola
E, N, En - Namysł
T - Teleportacja
To - Teleportacja Organiczna
Tn - Teleportacja Nieorganiczna
* - obrót o ileś tam * - stopni wokół własnej osi
n/n - nieskończoność
^1-n/n?^ - przeniesienie w dół od 1 do nieskończoności
^1+n/n?^ - przeniesienie w górę od 1 do nieskończoności.


Etap I - Podstawowy

Ce + Wu + En = Teleportacja

Etap II - Podstawowy

Cel + Wola + Namysł = Teleportacja

Etap III - Rozszerzony

<# Ce + Wu + En = Teleportacja #>

Etap IV - Rozszerzony

<# Cel: miejsce_do_teleportacji, Wola, Obrót XXX* + Namysł + ^1-n/n^ = miejsce: obręcz #>

Etap V - Zmiana Teleportacyjna

<# Ce: miejsce_do_teleportacji + Wu obrót XXX* ^1-n/n^ En= miejsce: obręcz #>

Jak widzimy w IV i V etapie dodajemy ^1-n/n^: jedynka oznacza ilość KM do przeniesienia, tutaj przeniesiemy się do jednego kilometra w dół. Kiedy damy '+' zamist '-', to przeniesiemy się w górę o jeden kilometr i tak kolejno do dwóch, trzech, aż do nieskończoności (pamiętaj 3000 KM to się nie przeniesiesz - masz za mało mocy magicznej. Do tego służą specjalne eliksiry, aby mieć jej więcej podczas teleportacji).

Więc V etap do przeniesienia w górę jednej kilometr w górę na odległość jednego kilometra będzie wyglądał następująco:

<# Ce: obręcz + Wu obrót 360* ^1+^ En = miejsce: obręcz #>

_________________________________________________________________________

Teleportacja Nieorganiczna

Teleportacja Nieorganiczna- to taka, w której nie biorą udziału organizmy, czyli np. nasze ubrania, bakterie, zarazki oraz to co mamy w ręku np. różdżka itp. Teleportacja nieorganiczna polega na tym, że sama nie ma takich zdolności, aby przenosić się w jakieś miejsca. Zawdzięcza to nam, bowiem my teleportując się przenosimy kawałek swojego otoczenia, oraz to co mamy na sobie i ze sobą. Wnętrzości człowieka są organami jak np. serce teleportacja organiczna je przenosi, natomiast bakterie we krwi i inne drobnoustroje przenosi teleportacja nieorganiczna. Także teleportacji organicznej zawsze towarzyszy teleportacja nieorganiczna, natomiast teleportacji nieorganicznej niezawsze towarzyszy teleportacja organiczna.

__________________________________________________________________

Teleportacja Grupowa.

Teleportacja Grupowa- jak sama nazwa wskazuje, to teleportacja, ale rozszerzona o dodatkową osobę, góra dwie. Nie ma możliwości rozszerzenia teleportacji na większą ilość osób niż dwie, do tego służy Świstoklik

Nie można wyteleportować się wraz z osobą towarzyszącą z miejsc przeklętych, czyli takich, w których niegdyś rozegrały się jakieś straszne wydarzenia. Należą do nich np. cmentarze, miejsca krwawych walk lub specjalnie zaczarowane place.

Grupowa teleportacja zabiera osobę teleportującą i osobę, która towarzyszy czarodziejowi w to samo docelowe miejsce. Aby doszło do teleportacji grupowej konieczny jest kontakt fizyczny poprzez trzymanię ręki na ramieniu lub złapanie za przegub dłoni. W innych wypadkach teleportacja grupowa nie dojdzie do skutku. Teleportacji grupowej może dokonać tylko wykształcony czarodziej, ponieważ wymaga ona zużycia dużej magicznej energii.

__________________________________________________________________

Transmutacja zwiększająca - praktyka.

Transmutacja maskotki w krzesło
Zaklęciem 'Austteo'

Transmutacja kałamarza w księgę
Zaklęciem 'Berito'

Transmutacja szpilki w kubek
Zaklęciem 'Relivio'

Transmutacja talerzyka w lustro
Zaklęciem 'Aggre aperium'

Transmutacja serwetki w pozytywkę
Zaklęciem 'Banbando'

Transmutacja świeczki w krzesło
Zaklęciem 'Arrmitero'

___________________________________________________

Wprowadzenie do transmutacji pomnażającej - praktyka.

Transmutacja kubka w 2 filiżanki.
Zaklęciem 'Eloyneat'

Transmutacja muszelki w 8 szpilek
Zaklęciem 'Alister liviun'
___________________________________________________

Kamień Filozoficzny

Kamień Filozoficzny- (łac. lapis philosophorum) legendarna substancja poszukiwana od wieków przez alchemików, zamieniająca metale nieszlachetne w szlachetne. Grecki alchemik Zosimos z Panopolis określił ją mianem xerion (-> arab. El Iksir, łac. elixir, pol. eliksir). Znany też jako tynktura (od łac. 'tinctura' - nalewka).

POSZUKIWANIE

Poszukiwania kamienia filozoficznego zaczeły się ok. I wieku n.e., gdy zatrudnieni w egipskich świątyniach rzemieślnicy podejmowali próby tworzenia imitacji kamieni szlachetnych oraz cennych barwników. Dysponowali specjalnymi umiejętnościami, które trzymali w sekrecie przed innymi. Ich nastawienie do materii zdradzało cechy mitologiczne: uważali, że jest ona święta i ożywiona. Ponieważ należeli do stanu kapłańskiego, mieli dostęp do wiedzy hellenistycznej, znali grecką filozofię przyrody. Od Arystotelesa przejeli ideę, że materia składa się z materii (gr. hyle) i formy ducha (gr. pneuma). O dziejach zastąpienia tego ducha w materię oraz o możliwości jej powrotu do Demiurga, z czym związane było uwolnienie od cieleśności, nauczała gnoza, przeżywająca w Aleksandrii w II wieku okres prawdziwego rozkwitu.

WŁAŚCIWOŚCI

Kamień Filozoficzny - według alchemików od późnej starożytności - miał być substancją, za pomocą której metale nieszlachetne ( na przykład rtęć, ołów ) można było przekształcić w wyniku transmutacji metali ( łac. transmutatio metallorum) w metale szlachetne: złoto lub srebro - bez zasady 'równej wymiany'. Znany był również jako Bazyliszek, sprawiał bowiem, iż rtęć krzepła, zamieniając się w złoto; określano go mianem Salamandry, ponieważ był nie palny; znany był też jako Kameleon, ponieważ człowiek, wpatrując się w niego, widział grę zmiennych barw (tzw. 'pawi ogon', łac. cauda pavonis). Utożsamiano go z obojnaczym Merkuriuszem, ponieważ wyrażał całość, współistnienie sprzeczności (łac. coincidentia oppositorum): płci (bóg Merkury jest obojniakiem) czy stanów skupienia (rtęć, znana też jako merkuriusz, nie jest ani cieczą ani metalem lub jest jednym i drugim). Kamień filozoficzny był kwintesencją (od łac. quinta essentia, 'piąta esencja'), czyli jednością czterech żywiołów.

TRANSMUTACJA

Proces transmutacji kamieni nieszlachetnych - opus magnum (łac. 'wielkie dzieło') alchemiczne - miał być możliwy dzięki dodaniu niewielkiej ilości kamienia filozoficznego (wyobrażanego sobie przez alchemików najczęściej w formie gęstego proszku). Proces ten powinien trwać siedem dni - tyle, ile trwało stworzenie świata - albo cały rok - tyle, ile trwa obieg cyklu naturalnego. Najczęściej trwał całe życie alchemika. Produktem wyjściowym procesu mógł być dowolny pierwiastek, albowiem należało go sprowadzić do jego 'pierwszej materii' (łac. prima materia), która w vas hermeticum (łac. 'naczynie hermetyczne', 'alembik') poddawana była wieloetapowemu (najczęściej dziesięciostopniowemu) procesowi rozkładania, oczyszczania i utwardzania. Proces otrzymywania kamienia filozoficznego miał przebiegać w jaju filozoficznym.

Gdyby udało się odkryć taki kamień filozoficzny, za pomocą którego można by przekształcić wszystkie metale nieszlachetne w złoto i to w dowlonej ilości, kamień ów uchodziłby za uniwersalny; gdyby jego moc ograniczona była do jednego metalu, uchodził by za partykularny.

______________________________________________________________________________

Uroboros - odpowiednik Kamienia Filozoficznego

Uroboros- (urobor) staroegipski i grecki symbol przedstawiający węża z ogonem w pysku, który bez przerwy pożera samego siebie i odradza się z siebie.

SYMBOLIKA

Jako symbol gnostyków Urobor wyraża jedność duchową i fizyczną wszechrzeczy, która nigdy nie zniknie i będzie trwać w nieskończoność w formie ciągłej destrukcji i odradzania się. Urobor pierwotnie był symbolem rzeki, jaka miała opływać Ziemię, nie mającej źródeł, ani ujścia, do której wlewały się wody wszystkich rzek i mórz na świecie.

Jest to symbol nieskończoności, wiecznegopowrotu i zjednoczenia przeciwieńst (coincidentia oppositorum). Gryzący własny ogon wąż wskazuje, że koniec w procesie wiecznego powtarzania odpowiada początkowi. Mamy tu doczynienia z symboliką cyklicznego powtarzania - obiegu czasu, odnawiania się świata i światów, śmierci i odrodzenia, wieczności po prostu.

W symbolice alchemicznej Urobor to symbol zamkniętego, stale się powtarzającego procesu przemiany materii - procesu, który w formie faz podgrzewania, parowania, chłodzenia i kondensacji cieczy ma prowadzić do sublimacji substancji. Urobor to odpowiednik kamienia filozoficznego.

W psychologi analitycznej Carla Gustava Junga Urobor to metafora wczesnodziecięcej fazy rozwoju, w której jeszcze nie zaszedł proces różnicowania na świat zewnętrzny i wewnętrzny, a zatem fazy, w której nie uformowała się jeszcze tożsamość sekualna. Dopiero powstająca świadomość 'ja' pozwoli przełamać fazę uroboralną, różnicując świat na matriarchalny i patriarchalny.

____________________________________________________________

Michał Sędziwój

Urodził się w Łukowicy koło Nowego Sącza gdzie mieszkał na początku swojej światowej kariery alchemika. Następnie przebywał w Krakowie, na rogu ulicy Św. Tomasza i Pl. Szczepańskiego. Opracował metody otrzymywania licznych kwasów, metali i soli oraz podał sposoby oczyszczania i rozpoznawania wielu związków chemicznych.

Podobnie jak większość alchemików, twierdził, iż jest posiadaczem kamienia filozoficznego. Z tego powodu był kilkakrotnie więziony przez różnych książąt niemieckich, którzy chcieli wydobyć z niego tajemnicę za pomocą tortur.

W Polsce Sędzijów pojawił się około 1600 roku na dworzu króla Zygmunta III. Już po krótkim pobycie w Krakowie iał wielki wpływ na króla, będącego entuzjastą alchemii, z którym wspólnie eksperymentował; został sekretarzem króla. Na zamku wawelskim jeszcze dziś zwiedzającym pokazuje się komnatę, gdzie doświadczenia te były przeprowadzane. Scenę ukazującą eksperymenty Sędziwoja przedstawił Jan Matejko.

Dzieła, które pozostawił po sobie polski alchemik, pisane były w taki sposób, aby mógł je zrozumieć tylko człowiek wtajemniczony. Jak wszystkie tego rodzaju pisma zawierają one wiele rozważań filozoficznych i przyrodniczych. Pod koniec życia Sędzijów osiadł w Pradze na dworze cesarza Rudolfa II, gdzie zasłyną jako budowniczy kopalń rud i hut metali.

Sędzijów odbył wiele podróży, odwiedził m. in. uczelnię Cambridge, Lipsku, Marburgu i Altdorfie. Jest autorem dzieł: Cosmopolitani novum lumen chymicum, wydanego po raz pierwszy w Pradze w roku 1604. Dzieło to zostało przetłumaczone na język niemiecki, francuski i angielski, miało 30 wydań; napisał również Tractatus de sulphure. Hermetyczne pisma Sędziwoja czytał Izaak Newton i wielokrotnie przyczatał w swoich dziełach.

Do dziś krąży w Nowym Sączu legenda o alchemiku Sędziwoju, którego nocą można spotkać z sakwą złotych monet na rynku głównym. Spotkanie go to zwiastun bogactwa lub szczęścia w nauce.

______________________________________________________________________

Inne prawa w transmutacji

Pierwsze Prawo Cristoffa

'Transmutacja jest tym bardziej złożona, im bardziej złożony jest subprodukt i produkt transmutacji'.

Drugie Prawo Cristoffa

'Wszystko na świecie jest materią, więc można to poddać przemianie transmutacyjnej. Jedyną rzeczą, której nie można transmutować jest próżnia kosmiczna'.

Pierwsze Prawo Nyera

'Animizacja jest mniej złożona, kiedy zwierzę, w którym zachodzi przemiana jest mniej złożone.'

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.sonyericsson.pun.pl www.nbip.pun.pl www.number5.pun.pl www.axspoleczni.pun.pl www.sport-video.pun.pl