CoolHogwart Podreczniki
Co można stosować w pojedynkach?
Unik - dzięki niemu można uniknąć skutków zaklęć rozbrajających i innych, należy go wypowiedzieć po zaklęciu przeciwnika, jednakże Uniku nie można stosować po Accio Różdżka.
Expelliarmus - zaklęcie rozbrajające, rzucając te zaklęcie wybijasz różdżkę przeciwnikowi. W tym momencie musisz krzyknąć Accio Różdżka szybciej niż twój przeciwnik podniesie różdżkę (na podniesienie różdżki są 2 sekundy) lub użyć zaklęcia Protego ewentualnie Uniku.
Accio Różdżka - zaklęcie przywołujące. Stosuje się je tylko w wypadku, gdy przeciwnik użył wcześniej zaklęcia Expelliarmus.
Drętwota - przeciwnik drętwieje i traci zdolność ruchu. Jeżeli się nie obroni Unikiem lub Protego to przegrywa.
Locomotor Mortis - skleja nogi. Można się przed nim obronić rzucając Protego lub Unikiem.
Petrificus Totalus - zaklęcie Pełnego Porażenia Ciała, powoduje petryfikację czyli paraliż całego ciała (totalna petryfikacja). Tak jak przy Locomotor Mortis jedynym sposobem obrony jest Protego bądź Unik.
Rictusempra - zaklęcie wyzwalające z różdżki potężny snop żółtego światła, który godzi w przeciwnika z ogromna siłą. Należy obronić się Protego lub Unikiem.
Protego - zaklęcie tarczy, powoduje wytworzenie tarczy ochronnej, która odbija zaklęcia. Może posłużyć zamiast Uniku. W wypadku jego użycia przez przeciwnika należy się bronić Unikiem.
Incancerus - zaklęcie powodujące wytworzenie grubych lin, które zwiążą przeciwnika. Jedyny sposób obrony to Protego. Unik nie jest uznawany.
Tarantallegra - powoduje, że nogi zaczyną się poruszać w określonym rytmie. Aby się obronić używaj tylko Uniku.
___________________________________________________________
Czego nie można stosować w pojedynkach?
CRUCIO lub CRUCIATUS - zaklęcie zadające ból, zakazana klątwa Cruciatusa, która zadaje ból krzyżowy, nazwa tego zaklęcia wzięła się od łacińskiego czasownika "cruciare" co oznacza "torturować".
IMPERIO - zaklęcie dające czarodziejowi całkowitą kontrolę nad wybrana osobą.
AVADA KEDAVRA - zaklęcie uśmiercające, zakazana klątwa zabijająca (śmierć natychmiastowa), "wymaga potężnej mocy magicznej", za użycie tego zaklęcia grozi dożywocie w Azkabanie.
Oraz:
- Innych zaklęć czarnomagicznych
- Zaklęć, które nie zostały wymienione w dozwolonych
Offline